Kirjoittanut

Asiakas kieltäytyy istumasta pojan vieressä, jolla on Downin syndrooma – tarjoilija puuttuu tilanteeseen

Harvat asiat raivostuttavat ja ihmetyttävät yhtä paljon kuin ihmisten inhottavat ennakkoluulot. Kaikkein kamalinta on, kun näkee tai kuulee aikuisen käyttäytyvän huonosti viatonta lasta kohtaan.

Juuri siksi tällaiset tarinat joissa nousemme puolustamaan toisiamme, vaikka työpaikka olisi vaakalaudalla, ovat niin tärkeitä.

Tarina kertoo viisivuotiaasta Milosta joka oli syömässä perheensä kanssa heidän lempiravintolassaan Houstonissa, Texasissa. Perhe oli juuri istuutunut toisen perheen viereiseen pöytään. Hetken kuluttua viereinen seurue kutsui tarjoilija Michael Garciaa. He valittivat viereisen pöydän asiakkaista ja etenkin Milo kävi heidän hermoilleen ja tahtoivat vaihtaa pöytää koska Milo oli liian kovaääninen ja päästeli outoja ääniä. Garcia siirsi perheen toiseen pöytään ja toivoi koko jupakan jäävän siihen, mutta perheenisä oli edelleen tyytymätön.

”Eivätkö erityislapset voi olla jossakin muualla olemassa erityisiä”, hän sanoi kovaan ääneen.

Miehen lapset istuivat vieressä ja kuulivat miten heidän isänsä puhui Milosta. Silloin Michael Garcian tunteet ottivat vallan. Pöydän vaihtaminen on yksi asia, mutta että mies puhui noin Milosta ei käynyt päinsä.

Vaikka hän otti riskin, että menettäisi työnsä, hän kieltäytyi palvelemasta perhettä ja pyysi heitä poistumaan.

”Kaikki kiitos Michaelin kaltaisille ihmisille jotka rakastavat Miloa sellaisena kuin hän on – poikana jolla on Downin syndrooma – vaan myös puolustavat häntä kaikissa tilanteissa” Milon äiti Kim kertoo.

Upeaa toimintaa, tästä voimme kaikki ottaa mallia!

 

Lähde: Newsner

0 Kommentit pois päältä artikkelissa Asiakas kieltäytyy istumasta pojan vieressä, jolla on Downin syndrooma – tarjoilija puuttuu tilanteeseen 1 03 tammikuun, 2017 Ihmiset, Koskettavat tammikuu 3, 2017

Kommentit