Ranskalaisen Thierry Marchadierin dokumentissa Il était un phare näytetään, miten majakassa työskentelevät vartijat vaihtoivat työvuorojaan. Kereon-majakka rakennettiin 1914, ja se sijaitsee Atlantilla (Iroise Sea). Vuonna 2004 majakka automatisoitiin. Samalla nämä vähän jännittävän näköiset vuoronvaihdokset loppuivat.

Kukapa ei haluaisi? Ainakin lapsena se oli hauskaa, kun sai suihkia pullosta vettä suuhun oli jano tai ei. Joey-kissakin tykkää tästä. Se juoksee innoissaan rappuset alas, kun pullo kaivetaan esille, ja tarttuu siihen tassuillaan, jotta saa vettä oikein antaumuksella. Ja sitten vaan juomaan!

Tytön ja isän välille kehittyy erittäin vahva ja erityinen suhde, joka on täynnä huolenpitoa ja rakkautta. Ammattikuvaaja Jason Lee ottaa luovia ja erittäin hauskoja kuvia lapsistaan.

Valokuvat eivät ole kuitenkaan aivan perinteisimmästä päästä, sillä niitä on muokattu. Varmaa on ainakin se, ettei tässä perheessä lapsilla kovinkaan usein voi olla tylsää.

1. Valmiina lähtöön

2. Luovia käyttötapoja ilmastointiteipille

3. Syöntikilpailu

4. Tiskatessa voi olla myös hauskaa

5. Hups, nyt taisi tulla annettua liika vauhtia

6. Varusteet ovat kunnossa, mutta vesi puuttuu

7. Tutun näköinen kouluaamu

8. Angry Birds

9. Super Mario

10. Sähköinen tunnelma

11. “Isi lähdetään ulos”

12. Puhallus, joka on täynnä toiveita

13. “Hups”

14. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos

15.  Äiti on varmasti tyytyväinen tullessan paikalle

16. Omaperäinen lasketuminen

17. Kokki maistaa valmistamaansa kalkkunaa

18. “Iik, älä syö mua!”

19. Ihana isi!

Voit katsoa lisää kuvia osoitteesta: jwlphotography.com & kristinandkayla.com

Maailma on pullollaan liikkumiseen ja urheiluun motivoivia sitaatteja, jotka kannustavat ja tsemppaavat väsähtäneitä treenaajia. Sellaiset tekstit ovat ihania ja kivoja, ja antavat hirveästi voimaa.

Mutta entäs sitten, kun tekstit liitetäänkin vähän erilaisempaan kuvaan… “Sokka irti!” sanoisi eräs aikamme ajattelija.

Lähde: thechive.com

Kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää, eikä mainoksiin ole aina luottamista. Mainokset saattavat vääristää todellisuutta, eikä tuote välttämättä vastaa sitä, mitä ollaan luvattu. Hyvä esimerkki näistä on juurikin kaikkien rakastamat pikaruokamainokset, joissa hampurilainen on muhkea ja täyteläinen. Juuston kulmat tulevat hampurilaisen välistä juuri täydellisesti ja ketsuppi on aseteltu kauniisti. Todellisuudessa saat jotain aivan muuta.

Monet eivät arvaakaan, kuinka paljon aikaa ja vaivaa käytetään, jotta saadaan houkutteleva tuotekuva. Useissa tapauksissa kuvatut ruoat eivät ole edes syötäviä. Hedelmät saadaan raikkaan näköisiksi suihkuttamalla niihin hiuslakkaa. Lettujen päällä voidaan käyttää siirapin sijasta moottoriöljyä. Lettupino saadaan näyttämään kuohkealta lisäämällä väleihin pahvia. Jäätelöäkään ei voida kuvata, sillä se sulaa niin pian, joten jäätelönä käytetään värjättyä perunamuusia.

Kun mainoksessa halutaan mainostaa jotain tiettyä paikkaa tai rakennusta, esimerkiksi majoitusta, on siihenkin tietyt niksit. Kuvakulmilla on suuri merkitys siinä, kuinka suurelta esimerkiksi hotellin uima-allas näyttää. Joissain tapauksissa elementtejä, joita ei haluta kuvaan, ollaan photoshopattu pois.

Nämä esimerkit näyttävät hyvin, kuinka paljon mainokset valehtelevat, ja mitä eri niksejä käytetään houkuttelevan mainoksen saamiseksi.

1. Pikaruoka

2. Pakkauksissa olevat tuotteet

3. Hotellit

4. Kauneus & Muoti

5. Lasten lelut

6. Mainoskuviin käytettävät kikat

Kuinka McDonald’s tekee hampurilaisesta houkuttelevan tuotekuvan:

Lähde: financesonline.com